'Bouwkavels Alphenseweg'

Op 18 oktober 2011

Daardoor legt Lief Proost deze week de eed af als schepen en wordt Jos Braspenning nieuw raadslid voor CDK. In tegenstelling tot veel andere gemeenten is er voorlopig geen N-VA-afdeling opgericht, zodat hoogstwaarschijnlijk de drie huidige partijen in de gemeenteraad zullen meedoen aan de verkiezingen volgend jaar. 'Wij willen het komende jaar nog een aantal zaken uit ons verkiezingsprogramma realiseren', zegt burgemeester Leo Van Tilburg. 'Ik denk in de eerste plaats aan de ruilverkaveling Zondereigen, waarvoor de werken volgend jaar kunnen beginnen. Ook de reconstructie van de Turnhoutseweg kan gebeuren nu de bomen weg zijn. Het is een provinciale weg, maar loopt ook over ons grondgebied. Voorts willen we nog een toekomstvisie ontwikkelen voor het cultureel centrum en een tiental bouwkavels realiseren aan de Alphenseweg.' Oppositiepartij DNS wil zich het jaar voor de verkiezingen niet bezondigen door tal van zaken te beloven die niet meer te realiseren zijn binnen het jaar. 'Er moet gezien de crisis zuinig en verstandig worden omgesprongen met de centen', zegt Erik Van der Vloet. 'Concreet willen we graag een start zien van de aanleg van de rondweg. Indien het project voor de nieuwe school in een stroomversnelling zou komen, dan zullen we dit zeker steunen. Ook al betreft het in Baarle-Hertog geen gemeentelijke maar een vrije basisschool. We hopen dat de heraanleg van de Dorpsstraat in Zondereigen zo vlot mogelijk verloopt en weinig echte overlast gaat geven.'  (ram)