Bourgondische Bierwandeling in het Land van Mark & Merkske

Op 29 oktober 2021, over deze onderwerpen: Baarle-Hertog, Baarle-Nassau, Toerisme

Deelnemers kunnen in Hoogstraten, Merksplas of Baarle vertrekken voor een wandeling van een tiental kilometer. “Op de startplaats kan je een streekbier drinken met een passend hapje”, vertelt Hoogstraats schepen van Toerisme Arnold Wittenberg (Hoogstraten Leeft). “Onderweg staat het tweede bier klaar en terug op vertrekpunt kan je aan tafel voor een hoofdgerecht met bijpassend bier. Mensen wandelen en eten graag, de Bourgondische bierwandelingen vormen de ideale combinatie.”

“Met de enclaves in Baarle, het begijnhof in Hoogstraten en de landloperskolonies in Merksplas en Wortel hebben we een aantal unieke toeristische troeven. Die proberen we in de winterperiode in de kijker te zetten met de bierwandelingen en in de zomer met de culinaire fietsroute. Voor beide was de belangstelling het voorbije jaar groot.”

Een Bourgondische bierwandeling kost 32 euro en kan gestapt worden tot 27 maart op vrijdag, zaterdag en zondag. In Baarle enkel op vrijdag en zaterdag. Reserveren moet minstens twee dagen op voorhand.

Bron: GVA en HLN