Deelnemers Ronde van Spanje doorkruisen Baarle op 21 augustus

Op 15 juli 2022, over deze onderwerpen: Baarle-Hertog, Baarle-Nassau, Sport, Toerisme

De Tour de France is nog volop aan de gang, maar in Baarle-Hertog en Baarle-Nassau kijken ze al uit naar La Vuelta, de Ronde van Spanje. Op 19, 20 en 21 augustus komen de renners immers naar Nederland en op zondag 21 augustus doorkruisen ze Baarle-Nassau en Baarle-Hertog.

De renners die deelnemen aan La Vuelta zullen – zonder dat ze het misschien zelf weten – toch enigszins een bijzondere rit rijden op 21 augustus. Die dag zullen ze immers op enkele minuten tijd niet minder dan acht keer de grens oversteken tussen België en Nederland. Ze doorkruisen drie van de Belgische enclaves. “We nodige iedereen uit om de renners te komen aanmoedigen in ons gezellig enclavedorp”, zegt schepen Philip Loots. “Je kan er ineens een daguitstap van maken door te shoppen in Baarle, onze horeca te bezoeken of een fiets- of wandeltocht te maken in de mooie omgeving in en rond Baarle.”

Parcours

De derde etappe van de Vuelta vertrekt op 21 augustus in Breda om dan via Ulvenhout en Chaam naar Baarle te gaan. De renners rijden dan Baarle binnen via de Bredaseweg, Hoogbraak, Chaamseweg, Nieuwstraat, Singel, Sint-Annaplein en de Alphenseweg. Via Alphen rijdt het peloton verder door Noord-Brabant om uiteindelijk terug in Breda aan te komen. De renners worden rond 13 uur in Baarle verwacht. De reclamekravaan rijdt al een uurtje eerder door het dorp.

Bron: HLN / Toon Verheijen