Het volksfeest was een groot succes !

Op 8 september 2019, over deze onderwerpen: Baarle-Hertog, Baarle-Nassau

Afgelopen zaterdag vond in Baarle-Hertog het grote volksfeest plaats om de officiële opening van de nieuwe, langverwachte randweg rond het dorp te vieren.

Dat de randweg er na vele jaren vol ongeduld, hard werken en vele gevoerde procedures er eindelijk ligt, konden de gemeentebesturen van Hertog en Nassau niet zomaar voorbij laten gaan. Samen met een twintigtal verenigingen, organiseerden ze een groot volksfeest. “Één feest voor en door alle Baarlenaren om de opening van de randweg te vieren”, klonk het fier bij Schepen Loots en van der Vloet.

De festiviteiten begonnen om 10 uur. De aanwezigen konden onder meer een tentoonstelling bezoeken met archeologische vondsten uit de omgeving van de randweg. Kinderen konden zich uitleven op springkastelen en zich laten schminken. De Baarlese verenigingen gaven op en rond de randweg de hele dag het beste van zichzelf. Na de officiële opening om 12 uur door de burgemeesters werden de inwoners van Baarle getrakteerd op heerlijke Vlaamse frietjes. En natuurlijk konden de bezoekers daarbij kiezen tussen Belgische en Nederlandse mayonaise. Een drankje mocht natuurlijk ook niet ontbreken daarvoor konden de inwoners terecht bij de bar welke voor de gelegenheid werd verzorgd door leden van de beide gemeenteraden van Baarle en verschillende vrijwilligers.

Voor het drumspektakel met Cesar Zuiderwijk (drummer Golden Earring) hadden tientallen drummers zich aangemeld. Ondanks het slechte weer maakte zij er een waar ritmisch feestje van.  Als slot speelde Cesar Zuiderwijk samen met WC Experience een nummer van de Golden Earring. Waarna WC Experience het stokje overnam om de feestelijke dag af te sluiten.