N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen ijvert voor een nieuw bestuur

Op 7 september 2018, over deze onderwerpen: Baarle-Hertog, Baarle-Nassau, Verkiezingen 2018, Zondereigen

Onze prioriteit voor Baarle-Hertog & Zondereigen: Bestuur

N-VA Baarle-Hertog en Zondereigen wilt ook de kracht van verandering doorvoeren in de ‘dorpsstraat’, alleen zo kunnen we komen tot

Veilig thuis in een welvarend Baarle-Hertog & Zondereigen

Op vele vlakken moet er bestuurd worden in samenspraak met de gemeente Baarle-Nassau. Daarom is een betere samenwerking met onze Nederlandse buren een prioriteit voor ons als partij. Wel dient dit te gebeuren op basis van solidariteit, loyaliteit en gelijkwaardigheid en wanneer nodig op een kordate manier wanneer dat nodig is. Het huidige bestuur heeft het nagelaten om deze goede banden te smeden en te onderhouden. Met een stem op de N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen zal dit veranderen.

Voor N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen dient de gemeente Baarle-Hertog ten dienste te staan van haar eigen inwoners in plaats van omgekeerd. Door de jarenlange alleenheerschappij van het CDK zijn zij vastgeroest aan het pluche van de macht. Hierdoor hebben zij het gevoel met de kiezer verloren en regeren zij vanuit een ivoren toren met een minachting voor de kiezer. Beslissingen worden genomen in achterkamertjes, zo zijn de commissies nog steeds niet openbaar. N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen wilt dit veranderen door onze inwoners inspraak te geven. Bij beslissingen over grote dossiers, zoals bijvoorbeeld het Cultureel Centrum moet het mogelijk zijn om een gemeentelijke volksraadpleging te organiseren. Ook vinden wij het belangrijk om met de inwoners in gesprek te gaan, te voelen wat er leeft bij de mensen zodat zij zich gehoord voelen door het bestuur wat door hen gekozen is. Met een stem op N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen zal dit veranderen.

De huidige informatieverstrekking vanuit de gemeente Baarle-Hertog naar de bevolking moet veel beter. N-VA Baarle-Hertog en Zondereigen vindt dat de iedereen van de bevolking toegang moet hebben tot de nodige informatievoorziening. Wij pleiten daarom voor een gemeentelijk berichtenblad en uitbouw van een elektronische informatie zoals oa Social Media. Met een stem op de N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen zal dit veranderen.

Daarom is een stem op N-VA Baarle-Hertog & Zondereigen een belangrijke stem. Wij willen een nieuwe frisse wind door het gemeentehuis en Baarle-Hertog laten waaien met respect voor de bevolking en door op een eerlijke manier aan politiek te doen