Ook Baarle-Hertog heeft nu een Schepen van Dierenwelzijn!

Op 25 februari 2020

Enkele weken geleden nodigde minister van Dierenwelzijn Ben Weyts alle schepenen van Dierenwelzijn uit in het Vlaams Parlement voor de 4e dag van de Schepen van Dierenwelzijn. Er bleven toen 62 van de 300 stoelen leeg. Deze lege stoelen symboliseerden de gemeenten zonder schepen van Dierenwelzijn. Hier was helaas ook een plaats voorzien voor Baarle-Hertog.

Op aandringen van onze ondervoorzitter Jeroen Van den Bogaert, hebben Schepenen Philip Loots en Erik Van der Vloet dit aangekaart op het college van Burgemeester en Schepenen. In het college is dan ook de beslissing genomen om per direct een schepen van Dierenwelzijn aan te duiden. In het college van Burgemeester en Schepenen is deze bevoegdheid toegewezen aan de portefeuille van Schepen Erik Van der Vloet.

“Ik ben heel tevreden dat het college onze vraag tot het aanstellen van de schepen van Dierenwelzijn heeft geluisterd” zegt een opgetogen Erik Van der Vloet. “Het is dan ook erg belangrijk en nuttig dat er één aanspreekpunt is binnen de gemeente op vlak van dierenwelzijn” vervolgt Schepen Van der Vloet. “We gaan dan ook bekijken hoe we deze rol binnen onze gemeente verder kunnen invullen.”