Programma volksfeest Baarle

Op 5 september 2019, over deze onderwerpen: Baarle-Hertog, Baarle-Nassau, Cultuur, Zondereigen

Samen met twintig verenigingen maakten we een mooi programma voor het volksfeest Baarle. Dit is op en naast de randweg op zaterdag 7 september. Een feest voor en door Baarlenaren om de opening van de randweg te vieren.

Een optreden van WC Experience sluit vanaf 16u het feest af. Daarnaast trakteren de gemeenten alle aanwezige Baarlenaren tussen 12 en 13u op een frietje.

Wat is er te doen op het volksfeest?
Het feestprogramma begint om 10u. In de tent bij de ingang van het feestterrein aan de Visweg start het feest. Er is een tentoonstelling met archeologische vondsten uit de omgeving van de randweg. De archeoloog is aanwezig voor een toelichting. Heemkundevereniging Amalia van Solms vertelt over de geschiedenis van Baarle. Ook Erfgoed Noorderkempen en de stichting Herdenking Bevrijding van Baarle bemannen een stand in de tent. Buiten is een kinderplein met overdekte springkastelen voor de kleinsten en een springkasteel voor de wat oudere kinderen. Voor hen is er limonade en zijn er suikerspinnen.
Om 12.00 uur is het tijd voor een officiële opening en is er friet voor alle aanwezige Baarlenaren. Verschillende verenigingen verzorgen een optreden bij de tent en op het podium op de randweg.

Drummen met Cesar Zuiderwijk
Vanaf 15u start het drumspektakel met Cesar Zuiderwijk (drummer Golden Earring). Om 15.50 uur speelt Cesar Zuiderwijk samen met WC Experience een nummer van de Golden Earring. Van 16 tot 17u treedt WC Experience op. Van 17 tot 18u is het volksfeest alleen nog op het parkeerterrein van Drukkerij de Jong. Om 18u gaat de randweg weer open voor het verkeer en is het feest voorbij.

Bron: gemeente Baarle-Hertog/Nassau / CCB